Zaken doen in België

België is opgedeeld in drie gewesten en drie gemeenschappen, elk met hun eigen regels op juridisch vlak. Dit maakt het zakendoen in dit land vrij complex.

Om u in staat te stellen u met succes te concentreren op uw Belgische activiteiten, nemen wij alle juridische zaken voor onze rekening en schetsen wij het juridische kader waarbinnen u veilig zaken kunt doen. Daarnaast kunnen wij ook de volledige administratie die daarbij hoort, voor onze rekening nemen.

Wij kunnen uw bedrijf onder meer helpen met:

  • het opstellen van (onder)aannemingsovereenkomsten;
  • het vermijden van aansprakelijkheid en sancties;
  • focus op dwingende arbeidsrechtelijke verplichtingen, sociale zekerheidsregels, verblijfsreglementeringen,…;
  • adviseren over de maatregelen tegen sociale fraude, sociale dumping, oneerlijke concurrentie,…;
  • informeren over de Limosa-melding;
  • begeleiden van bedrijven met betrekking tot aansprakelijkheid voor sociale en/of fiscale schulden;
  • bijzondere wettelijke vereisten in de vlees- en/of bewakingssector, de meldingsplicht, check-in@work,…;
  • aanvraag tot erkenning als aannemer voor openbare werken;
  • regionale erkenningen voor uitzendbureaus;
  • advisering en begeleiding bij de oprichting van een Belgische onderneming, fusie en overname;
  • behandeling van verplichte formaliteiten (financieel plan, registratie KBO (Kruispuntbank van Ondernemingen), aanvraag btw-registratie.
Heb je vragen?
Neem contact op met
Anna Mordkowicz


© Van Havermaet International 2024